Seiverkot on osana Seinäjoen Energia -konsernia ottanut 13.1.2025 alkaen käyttöön ilmaisen digipostipalvelu Kivran sähkön verkkopalvelulaskujen toimittamiseen. Voit jatkossa valita, haluatko laskumme toimitettavan e-laskuna, paperisena kirjeenä vai digipostipalvelu Kivraan.
Kivra on digitaalinen dokumenttipalvelu, joka kokoaa eri palveluntarjoajien lähettämät postit ja dokumentit turvallisesti yhteen paikkaan. Käyttäjät kirjautuvat Kivraan vahvalla tunnistautumisella, kuten pankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella.
Kivraan tallennetut dokumentit voi jakaa näkyville toisen Kivraa käyttävän henkilön kanssa. Esimerkiksi saapuneita laskuja voi tarkastella yhdessä ja laskun voi maksaa kumpi tahansa käyttäjistä. Kivran käyttöönotto ja käyttäminen on ilmaista.
Kivra toimii verkkoselaimessa osoitteessa kivra.fi sekä Kivra-mobiilisovelluksella, joka on ladattavissa älylaitteiden sovelluskaupoista.
Näin otat Kivran käyttöösi
- Lataa ilmainen Kivra-sovellus älylaitteeseesi sovelluskaupasta tai mene osoitteeseen kivra.fi.
- Rekisteröidy palveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella ja sähköpostiosoitteella.
- Valmista! Saat jatkossa automaattisesti laskumme Kivraan digipostina.
Kivra lähettää sinulle viestin uuden laskun saapuessa ja muistuttaa, jos laskun saapumiseen tai eräpäivään ei ole reagoitu. Muistathan siis sallia Kivran lähettämät ilmoitukset sovelluksen asetuksista.
Huomaathan, että e-laskut eivät muutu Kivraan saapuviksi laskuiksi. Jos haluat vastaanottaa myös e-laskut mieluummin Kivraan, onnistuu se purkamalla e-laskusopimus verkkopankissasi. Tämän jälkeen kyseisen lähettäjän laskut saapuvat jatkossa digipostina Kivraan.
Kysyttävää Kivrasta?
Palvelun käyttöönotossa sinua auttaa Kivran asiakastuki: tuki@kivra.fi, puh. +358 753 258335, ma klo 10–16, ti–pe klo 9–16 (mpm/pvm)
Vinkki Kivralla maksamiseen: Näin helposti maksat laskusi Kivralla.
Jäikö vielä jotain mietityttämään Kivrasta? Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin Kivran verkkosivuilla.
Kirjoittanut 13.1.2025
Seiverkot Oy